Feb
20th

Stresi çay ile yenin!

Psychopharmacology dergisinde yayımlanan araştırma çerçevesinde, 6 hafta boyunca günde 4 bardak çay içen erkeklerde çay yerine başka bir içecek tüketenlere oranla stres hormonu kortizol seviyesinin daha düşük olduğu tespit edildi.

İngiliz bilim adamlarının yaptığı araştırma bu kişilerin stres seviyelerinin yükseltilmesi için verilen görevlerden sonra büyük bir rahatlama hissettiklerini gösterdi.

AraÅŸtırmanın yazarlarından, London College Üniversitesi’nde Epidomoloji ve Kamu SaÄŸlığı bölümünde görevli Andrew Steptoe, araÅŸtırmanın sonuçlarının önemini vurgulayarak, akut stresin yavaÅŸ atlatılmasının koroner kalp hastalığı gibi kronik hastalıklarla baÄŸdaÅŸtırılma riskinin yüksek olduÄŸuna dikkati çekti.

Steptoe, çayın stres hormonunun normal seviyeye gerilemesine yardımcı olduğunu ifade etti. Araştırma kapsamında 75 erkeğin iki gruba ayrıldığı, bunlardan birine meyve aromalı siyah çay, diğerine ise çay tadan başka bir kafeinli içecek verildiği belirtildi.

Araştırmacılar, 6 haftanın sonunda katılımcılara, 5 dakikada sunum hazırlamak ve teslim etmek gibi stres seviyelerini yükseltmeyi amaçlayan testler verildiğini, bu testler sırasında her iki gruptaki kişilerin stres sevileri, tansiyon ve kalp atışlarının benzer çıktığını kaydettiler.

Ancak verilen görevlerin sona ermesinden 50 dakika sonra çay içenlerde kortizol seviyesinin ortalama yüzde 47 oranında düştüğü, bunun diÄŸer grupta yüzde 27′de kaldığı saptandı. Steptoe, çayın içindeki hangi maddelerin buna yol açtığının ise henüz bilinmediÄŸini söyledi.

Yorum yazmak icin lutfen giris yapiniz.